Storytelling, czyli po co nam historie.

Zdecydowana większość z nas szuka w życiu inspiracji. Zarówno w kontekście rozwoju osobistego, jak i inspiracji związanych z biznesem, który prowadzimy, czy pracą dającą możliwość wzrostu zawodowego.

Źródeł inspiracji szukamy wszędzie. Dla jednych będą to spotkania z ciekawymi osobami, od których można się czegoś nauczyć. Inni mogą znaleźć odpowiedni bodziec w sporcie, sztuce, czy odpoczynku na łonie natury. Jest jednak element, który te wszystkie aktywności na jednym poziomie. Lubimy potem opowiadać o naszych przeżyciach. Lubimy też słuchać o doświadczeniach ludzi, których spotykamy.

Często odnajdujemy tam własne kawałki historii, albo wręcz przekonujemy się, że ludzie wokół nas przeszli podobną drogę. Niezwykle otwierające jest także spojrzenie na dany temat czy problem z zupełnie innej perspektywy. Dzięki temu właśnie możemy zweryfikować swój punkt widzenia. A co za tym idzie w zależności od sytuacji, wybrać czy w świetle nowych informacji nadal będziemy podążać obraną wcześniej drogą, czy też pójdziemy inną.

Takiej wymianie doświadczeń i poglądów służą przecież rożnego typu konferencje czy kongresy. To tam bardzo często słuchamy jakie przeszkody czy trudności napotykają firmy z naszej branży i jak sobie z tym radzą. Oczywiście słuchamy też o sukcesach, o tym co było wspierające w realizacji danego projektu czy przedsięwzięcia.

Właśnie te historie stanowią często źródło inspiracji. Ale także często są płaszczyzną na której nawiązuje się nić porozumienia, początek relacji, a w konsekwencji więź z naszymi partnerami w biznesie - Klientami, Odbiorcami, Pracownikami.

Z tej perspektywy snucie opowieści to nie tylko opowiadanie o swoich doświadczeniach lub produktach i usługach. To także odpowiadanie na potrzeby rynku, który dzięki opowieścią właśnie, może nas zdecydowanie lepiej i szybciej znaleźć, rozpoznać, zidentyfikować.

Bo przecież za każdym wielkim sukcesem kryje się fascynująca historia. A za każdą wielką porażką ciekawe, uczące doświadczenie.

Z mojej perspektywy to właśnie jest największa wartość storytellingu w biznesie.